Get Adobe Flash player

Αμφικτιονία

ΑΑΠΟΛΛΩΝ Ο ΘΕΟΣ ΤΗΣ ΜΑΝΤΙΚΗΣ

ΑΠΟΛΛΩΝ Ο ΘΕΟΣ ΤΗΣ ΜΑΝΤΙΚΗΣ


Την πληροφορία για την λεγόμενη «Αμφικτιονία της Καλαβρίας» έχουμε από τον Έλληνα γεωγράφο Στράβωνα, ο οποίος περιγράφοντας την Τροιζηνία και την απέναντι νησίδα (Πόρος) τότε ονομαζόταν «Καλαβρία», γράφει

«Ην δε και Αμφικτιονία τις περί το ιερόν τούτο επτά πόλεων αι μετείχον της θυσίας, ήσαν Ερμιών, Επίδαυρος, Αίγινα, Αθήναι, Πρασιείς, Ναυπλιείς, Ορχομενός ο Μινύειος, υπέρ μεν ουν Ναυπλιέων Αργίειο συνετέλουν, υπέρ Πρασιέων δε Λακεδαιμόνιοι…»

Κατά τα λεγόμενα του Στράβωνα, η «αμφικτιονία της Καλαβρίας» συνερχόταν στο Ιερό του Ποσειδώνα που ήταν στην νησίδα Καλαβρία, κι αφού οι αντιπρόσωποι των επτά πόλεων έκαμαν θυσίες στο Μεγάλο Θεό αυτό της θάλασσας και των ναυτικών, αποφάσιζαν για τα ζητήματά τους και τα εμπορικά κυρίως συμφέροντα της συμμαχίας.

Η συμμετοχή των Πρασιέων στη μεγάλη αυτή συμμαχία, όπου έπαιρναν μέρος κι οι τότε σημαντικές δυνάμεις των Αθηνών, του Ναυπλίου, της Αίγινας κλ.π. δείχνει την ναυτική δύναμη των Πρασιών.

Εντύπωση προξενεί η απουσία των Σπαρτιατών και των Αργείων από την αρχική συμμαχία. Και τούτο είναι δείγμα του ότι στα πρώτα χρόνια της Αμφικτιονίας της Καλαβρίας, οι δύο τούτοι λαοί δεν είχαν την ύστερη δύναμή τους.

Μόνο μετά την πολεμική κατάκτηση των Δωριέων επί των Ιώνων, οι δύο μεγάλοι λαοί που κυριαρχούν στην Νότια Πελοπόννησο, Οι Αργείοι και οι Λακεδαιμόνιοι, αντικατέστησαν στην συμμαχία, οι μεν πρώτοι του Ναυπλιείς, οι δε δεύτεροι του Πρασιείς.

Από τότε, λοιπόν, αρχίζει η κατάρρευση της ακμής των Πρασιών, αφού από τα χρόνια εκείνα η περιοχή της Πρασιατικής μεταπίπτει από την μία κυριαρχία στην άλλη και ποτέ δεν είναι αυτεξούσια για να συμμετάσχει σε συμμαχία, έστω και σε θρησκευτικό σύνδεσμο.

Μαΐου  2019
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
   
  1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31  
WPEC is proudly sponsored by
True Media Concepts
Video – Αερόστατα
Στο Λεωνίδιο από μικρά παιδιά φτιάχνουμε αερόστατα

Easter Balloons in Leonidion